אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום שישי, 18 במרץ 2011

נקודת מבטם של רוכבי האופניים

ומה לגבי נקודת מבטם של רוכבי האופניים? מה הם חושבים על מסלולי האופניים? מסתבר שרובם מודאגים מאד בנוגע לבטיחות המסלולים, כפי שמסביר ב.ק., תושב הגבעה הצרפתית וסטודנת באוניברסיטה העברית:


אני רוכב אופניים בירושלים מזה כשנה וחצי ורוכב לעתים קרובות. קודם כל, אני מעריך את העובדה שהעירייה דואגת לרוכבי אופניים. זה מוערך מאד, מכיוון שרוכבי אופניים רבים, ואני ביניהם, מכירים בסכנות הכרוכות ברכיבה.
ולמרות זאת, הגבעה הצרפתית היא קרוב לודאי אינה האיזור הטוב ביותר לנתיבי אופניים. על סמך נסיוני ברכיבה בגבעה הצרפתית, אני באמת לא מצפה שנתיבי האופניים יעשו הבדל משמעותי עבור רוכבי האופניים. זה היה סיפור שונה אם הנתיבים היו לגמרי נפרדים מהרחוב. אבל, נראה שהם יפגשו עם הרחוב שוב ושוב בכל צומת. אני מתאר שרוב רוכבי האופניים יאששו שהנקודות המסוכנות ביותר הם הצמתים, שם פניות נעשות, ולא הקטעים הישרים.
בנוסף לכך, אני מעריך שנתיבי האופניים יגרמו לקשיים נוספים לנהגי רכב רבים ואפילו סכנה מוגברת עבורם (כאשר הרחוב הופך לצר יותר למען הנתיבים).
ייתכן שזה יהיה לטובת כולם (גם רוכבי אופניים וגם נהגי רכב) להמנע מבניית נתיבי האופניים. אינני רואה את הנתיבים כעושים הבדל משמעותי בשבילי כרוכב אופניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה