אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום חמישי, 17 במרץ 2011

תלונות תושבי שכונת 'סמאל סיטי' נגד 'עבודות סלילה של שבילי אופניים'

לפני שבוע שלחה שכונת 'סמאל סיטי' שבגבעה הצרפתית מכתב התנגדות בנוגע לפרויקט שבילי האופניים ברחוב שלהם, אחרי שחולק במגרש החנייה שלהם עלונים לגבי הפרויקט. עלונים אלו חולקו בסביבות יום שישי ה–4 למרץ, כשבועיים אחרי שכבר התחילה העבודה בפרק זה של הפרויקט:



זוהי הודעת הדוא''ל משכונת 'סמאל סיטי', שאליה צורפה מכתב ההתנגדות שלהם:
מאוחר בשבוע האחרון חולקו בשכונה שלנו ('סמאל סיטי' בגבעה הצרפתית) עלונים המודיעים לנו לגבי תוכניות לעבודות סלילה של שני שבילי אופניים לאורך רחובות אצ''ל ולח''י. ישנן מספר בעיות עם תוכניות אלו בצורתם הנוכחית ולצערנו העבודה עצמה כבר החלה לפני שאפילו קיבלנו הודעה על כך. בין הבעיות אשר יתווצרו עקב תוכניות אלו: (1) הפחתת למעלה ממחצית מקומות החניה בכביש לח''י העובר ממש ליד שכונתנו, (2) הקטנת נתיבי התחבורה בדומה למה שכבר נעשה ברחוב ההגנה קרוב למרכז הקניות, (3) וירידה כללית של ביטחון התחבורה והולכי רגל לאורך הרחוב. מצורף למייל זה רשימה מפורטת יותר, רישמית וחתומה של התנגדויותנו כתושבי שכונת 'סמאל סיטי' לגבי תוכניות נתיבי האופניים ברחובותינו.
וזאת תכולת מכתב ההתנגדות עצמה:
אנחנו תושבי שכונת 'סמאל סיטי' מוחים נגד תוכנית 'עבודות סלילה של שבילי אופניים' לאורך רחוב אצ''ל ולח''י בשל כל או חלק מהסיבות המפורתות בנספח המצורף.
תושבי איזור אצ’’ל/לח’’י של הגבעה הצרפתית מתלוננים לגבי עבודות סלילה של שבילי אופניים בשל הסיבות הבאות:
  1. עבודה החלה בפרויקט ללא הודעה מראש לתושבים. התושבים קיבלו הודעה רק לאחר שהעבודה עצמה התחילה. בגלל עיקוב זה בהודעה, יש להקפיא את העבודה למשך חודש לפחות כדי שמשאל צודק תוכל להיעשות בין תושבי השכונה.
  2. אף משאל לא נעשתה כדי לראות אם ישנו צורך או רצון על צד התושבים לכזאת מסלול אופניים.
  3. ישנם מעט מאד יחידים המשתמשים באופניים בשכונה, כאשר לרוב המשפחות מכונית 1 לפחות.
  4. נתיבי האופניים מהווה סכנה פוטנציאלית לנהגים, הולכי רגל ונושאי אופניים כאחד.
  5. נתיבי האופניים מפחיתים את מקומות החנייה האפשריים אשר מהווים מצרך חשוב ביותר בשכונת אוניברסיטה.
  6. הפחתת מספר מקומות החנייה למקום שאין חניה מספיקה תפחית את ערך ביתי השכונה.
  7. עקב הפחתת מספר המקומות, אנשים אשר לא תושבי השכונה המבקרים את האוניברסיטה, בית מלון או בית חולים יחנו באופן בלתי חוקי במקומות חניה פרטיים.
  8. פניית הרחוב לפני בית המלון עיוורת אשר כבר עכשיו מסוכנת לנושאים והולכי רגל. כך גם כן הצומת בין רחוב ג'ורג' אדם סמית' ורחוב לח''י. אין מעברי חציה מספיקים והולמים באיזור זה. כבר עכשיו מסוכן לעוברי רגל לחצות את כבישים אלו וכך יהיה באותה מידה לרוחבי אופניים.
  9. הצרת הנתיבים משמעותה שמכוניות יעברו זה לפני זה בקירבה מוגזמת, המגדילה את סיכוי התאונות ברחוב, משבשת את מעבר התנועה ומסיחה את צומת לב הנהגים ומרחב ראייתם מהולכי הרגל, ובמיוחד ילדים קטנים. זהו כבר ניכר ובולט ברחובות ההגנה ולוחמי הגטאות/אצ’’ל איפה שהעבודה כבר החלה.
  10. נתיבי אופניים יבלאו את מקומות החנייה ואיזורי העצירה של תחנות האוטובוסים. אוטובוסים יצטרכו לעצור בנתיב הנסיעה של הכביש כדי להעלות ולהוריד נוסעים, דבר שייגרום לעצירת התנועה ברחוב. זהו מסוכן ובלתי מקובלת על הדעת.
  11. עקב המחסור במקומות חניה, מבקרים רבים יצטרכו לחנות במרחק רחוק יותר. בהתחשבות לגבי בעיות הבטיחות המוזכרים למעלה, והעובדה שתוכנית זאת תיצור ארבע נתיבי תנועה שעמם יצטרכו הולכי הרגל להתמודד, יהיה הרבה יותר מסוכן למבקרים, ובמיוחד לילדים ולזקנים ביניהם, לבקר משפחה וידידים באיזור.
  12. שכונת עיר קטנה – שכונה בה גרים אנשים מקצועיים אשר בבעלותם בדרך כלל יותר ממכונית אחד למשפחה – בונתה עם פחות ממקום חניה אחד ליחידת דיור. כבר עכשיו תושבי השכונה מתקשים במציאת חניה מספיקה. עם הפחתת מקומות החניה ברחוב לח''י, המצב יהיה בלתי סביר, במיוחד כאשר יצטרכו להתחרות עם מבקרי המלון והאוניברסיטה על המקומות שנשארו.
  13. המדרחובות באיזור זה כבר רחבים למדי. מדוע לא הפוך אותם לצרים יותר כדי לבנות נתיב אופניים, אם יש צורך בנתיב אופניים בכלל.
  14. בנוסף, נתיבי אופניים צריכות ליהיות ברחובות ראשיים, כגון חיים יסקי כפי שנהוג בעירים גדולות אחרות, ולא במעברי מגורים צר כגון לח’’י ואצ’’ל. רחוב חיים יסקי הרחב והישר יהיה הרבה יותר בטוח לרוחבי אופניים מאשר רחובות לח’’י ואצ’’ל המתפתלות עם פניותיהם וצמתותיהם העיוורות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה