אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום שני, 23 במאי 2011

שבילי האופניים לאוניברסיטה העברית: אינם דבקים בהנחיות משרד התחבורה

לאחר שמתכנני העיר התחילו בפרוייקט בעל היגוי מפוקפק מבלי להיוועץ עם אלו המושפעים במידה הרבה ביותר. 

לאחר שלושה חודשים של מחאות מצד תושבי צפון ירושלים. .
לאחר גילויים כי מתכנני העיר עקפו הנחיות שונות שפורסמו על ידי משרד התחבורה עצמו. .
העירייה ממשיכה בתוכניות שלה על ידי בניית נתיבי האופניים במעלה שדרות צ'רצ'יל ,הרחוב הראשי של האוניברסיטה עברית. שוב תוך התעלמות מהנחיות שפורסמו על ידי משרד התחבורה עצמו!
וכפי שנראה בגבעת המבתר והגבעה הצרפתית, הם ממשיכים להתעלם מההנחיה ה
אוניברסלית והבסיסית ביותר, כי תוצאות הפרויקט חייבות להיות בטוחות (שהן לא - ראו את הבלוג האחרון לפרטים נוספים). 

הנה הסכנות שהבנייה הנוכחית מציבה:
  • התעלמו מהרוחב המינימלי המותר של רחוב בעל נתיבי תנועה מנועית, אופניים, חניה ומסלולי הולכי רגל בשיפועים. 
  • שבילי אופניים מתמזגים עם שבילי הולכי רגל בתחנות אוטובוס ועם כבישים בצמתים. 
  • נהגי מכוניות חונות לא יכולים לפתוח את דלתותיהם ללא סיכון פגיעה על ידי תנועה עוברת. 
  • הנוסעים אינם יכולים לצאת מן המכוניות החונות ללא התנגשות פוטנציאלית עם התנועה בצד אחד או עם רוכבי אופניים בצד השני. 
  • נכים, קשישים והורים עם עגלות נאלצים לנווט סביב מכשול נוסף בצורת תנועת האופניים כדי להגיע למדרכה. 
  • רוכבי אופניים נאלצים לרכוב על שיפועים תלולים, בשבילים צרים ומגבילים ביותר (צרה יותר מאשר משרד התחבורה מאפשר במדרונות). המדרכות וההפרדות הגבוהות מציבות סכנה לרוכבי האופניים כאשר דוושותיהם יכולות להתקע בהן. דבר זה יכול להעיף את הרוכב מהאופניים שלו (במיוחד כאשר מכשולים אחרים או חלקלקות של פני הדרך עקב גשם מופיעים בשביל). 
האם מתכנני העיר מייצגים את האינטרסים שלהם או האם הם מייצגים את כולנו?

מיום שלישי עד סוף יום שישי מתחם העבודה הורחב באופן משמעותי 
ביום ראשון כבר החלה התקנת המפרדות הפיזיות הבעייתיות 
.אוטובוס נאלץ לעצור באמצע הכביש עקב פתיחת דלתו של רכב חנוי במקום חנייה לאורך שביל האופניים העתידי
נהגים היוצאים מרכבם החנוי וכלי רכב עוברים צפויים להתקלות מסוכנת עקב יישום תוכנית שבילי האופניים
פרויקט שבילי האופניים אינו משאיר מקום לטעות אנושית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה