אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום חמישי, 23 ביוני 2011

פרויקט שביל האופניים בלתי חוקית – אין היתר בנייה ואין תב''ע

עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאה בעזרת פרקליטה שעבודות שבילי האופניים המסוכנות של עיריית ירושלים, שכבר גרמו למספר תאונות ופציעות, נעשות ללא אישור חוקי. כאשר נשאלה, התוודתה העירייה שאכן אין לפרויקט היתר בניה. בנוסף לכך, לא הוכנסו לתב''ע (תכנית בניה עירונית) השינויים הנדרשים על פי הנחיות משרד התחבורה ועל פי החוק כדי לאפשר את העבודות. שבילי האופניים הם רעיון חדש בתחבורה הישראלית ומהווים 'סטייה ניכרת מתכנית המתאר' ללא שינוי תב''ע (שהיא התכנית החוקית המסדירה שימושי קרקע כולל רחובות).

העירייה ניסתה להגן על יישום הפרויקט בתור 'הסדר תנועה'. אך כפי שהוברר בפסק דין דנציגר מלפני כשבוע בבית המשפט העליון, 'הסדר תנועה' הוא לשם פתרון בעיית תנועה במקום ספציפי ולא יכול להינתן לשם הכנסת שינוי מהותי בתפיסת הרחוב והתנועה. פרויקט שבילי האופניים הוא תכנית פיילוט לאופניים המנסה לשנות לגמרי את אופי רחובות ירושלים ולכן מחייבת את השתת העקרונות בתב''ע.

אם אין היתר בנייה, אין תב''ע ואין הסדר תנועה, מה נשאר? לצערנו נשארנו עם תכנית חלם אשר לא עברה את התהליכים החוקיים שהיו מונעים מפרויקט כזה לאיים על שלום הציבור.

נמסר שביום ראשון הקרוב יתחילו מחדש בעבודות הבנייה הבלתי חוקיות ברחובות הגבעה הצרפתית. התעדכנו באתר זה כדי ללמוד מה אתם יכולים לעשות כדי לעצור את האסון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה