אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום חמישי, 19 במאי 2011

עבודת שבילי האופניים ממשיכה לפני האוניברסיטה העברית

לאחרונה, העירייה פונה את מאמצי סלילת שבילי האופניים שלה לשדרות צ'רצ'יל, הרחוב הראשי המוביל אל האוניברסיטה העברית ואל בית החולים הדסה בהר הצופים. התכנון והשיטות זהים לאלה שנראו כבר בשכונות צפון ירושלים של הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, צמרת הבירה ורמת אשכול. גם כאן, הרחוב צומצם לרוחב צר באופן בלתי סביר, המתיר כה מעט מקום עד שאין מרווח לטעויות אנוש. צרות זאת גם כן מייצרת פקקים בקלות רבה, כפי שנראה במקומות אחרים. וזאת, ברחוב המשמש לאמבולנסים הממהרים לבית החולים עם פצועים במצב קריטי ואוטובוסים מלאים בתלמידים בדרכם לאוניברסיטה (יצוין כי מסוף אוטובוסים גדול עם כמות גבוהה מאוד של תנועה נמצא באוניברסיטה). כמו כן נראה כי מקומות חניה רבים, ההכרחיים למבקרים בבית החולים ולאוכלוסיית הסטודנטים המקומיים, יופחתו באופן שרירותי על מנת לספק מקום לשבילי האופניים, כפי שכבר נעשה ו/או מתוכנן להעשות במקומות אחרים בשכונות צפון ירושלים.

בעוד שהבנייה לא התקדמה לשלב סלילת שבילי האופניים עצמם, עבודות הכביש לקראת שלב השבילים כבר עכשיו מצביעות על אותם פגמים בתכנון שכבר נראו במקומות אחרים באיזור. סביר להניח כי שבילי האופניים על יד האוניברסיטה העברית יהיו נגועים בפגמים זהים לאלה שבשבילים שנבנו לאחרונה באזורי המגורים הסמוכים. גם סביר מאוד כי אותו תכנון של תחנת האוטובוס שיושם בשכונות צפון ירושלים במסגרת הפרויקט, אשר בו האוטובוס נאלץ לעצור באמצע הכביש ולחסום את כל תנועה מאחוריו, גם כן ייושם כאן בעורק חשוב זה של העיר.

העתקה זאת של עבודות הבנייה כנראה באה כתגובה להתנגדות הגורפת שבה נתקלו נציגי העירייה בקרב תושבי הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, צמרת הבירה ורמת אשכול כלפי ייסום פרויקט שבילי האופניים בשכונות אלה. ככל הנראה, הקבלנים קיבלו קטע דרך מהשלבים המתקדמים יותר של התוכניות, כדי שיהיה על מה לעבוד בזמן שנציגי העירייה מנסים לפייס את יריבי הפרויקט ברמה מקומית פרטית. אם ויתורם של התושבים יושג, השביל יוכל להיסלל חזרה לקטעים שכבר הושלמו בשכונות צפון ירושלים ומשמה להתפשט עוד יותר.

קטע הרחבת המדרכה שהושלם באופן חלקי עבור שביל האופניים.
 
קטע רחוב מגודר העובר תהליך הכנה להפיכתו לשביל אופניים.

החתכים ברחוב מראים את המידה שבה שביל האופניים יצמצם את רוחב הכביש.

חתכים אלה ממשיכים את קו הרחבות המדרכה שניבנים עבור שבילי האופניים.

הכביש יהפך לכל כך צר עקב נתיבי האופניים, עד כדי כך שלאוטובוסים בקושי יהיה מקום לנסוע לאורך הרחוב, בדיוק כפי שנעשה ברחוב ששת הימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה