אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום שבת, 23 באפריל 2011

בני הברית של העירייה מנפחים את מספרם על ידי הצבעות חוזרות ונשנות

ביום ששי, 22 באפריל 2011, בדקנו את מחשבינו והמסך הבא הופיע לפנינו. הוא הראה את התוצאות של משאל אינטרנטי שהמתנ''ס הקהילתי ארגן במטרה לבדוק את עמדת קהילות הגבעה הצרפתית, צמרת הבירה, גבעת המבתר ורמת אשכול בנוגע לפרוייקט לסלול שבילי אופניים בשכונותיהם. המשאל מציג ארבע אפשרויות, ששתיים מתוכם בעלות עניין מיוחד. 816 קולות נספרו. בתמיכה לפרוייקט שבילי האופניים כפי שהיא עכשיו נספרו 24% מההצבעה. נגד הפרוייקט באופן כללי נמנו 70% מההצבעה.



כעבור שעתיים, בדקנו שוב את מחשבינו ומצאנו שמספר הקולות יותר מהכפיל את עצמו בזמן שעבר. כמעט כל הקולות שהוספו היו לטובת הפרוייקט, דבר שהגביר את אחוז הקולות בתחום זה מ–24% ל–45% מכלל ההצבעה. מספר קטן בהרבה של קולות הוסף לאופציה של אפשור המשך הפרויקט עם שינויים קלים, ששינה את אחוז הקולות מסוג זה מ–5% ל–20%. לא נראה שהוספו קולות לאופציה שנגד הפרוייקט, דבר שהקטין את האחוז של תחום זה מ–70% ל–24% מכלל ההצבעה.




התוספת של 840 קולות למשאל בשעתיים או פחות היא מאוד חשודה. הדבר רק בא להראות שכל מידע המסופק על ידי הצוות הקשור בפרוייקט אינה יכולה להחשב כמהימנה.

במקרה הזה, המתנ''ס האיזורי לא יצר מנגנון למשאל שחסין בפני מניפולציות והצבעות חוזרות ונשנות על ידי גורמים חיצוניים. ראוי לנזיפה שאותו מרכז קהילתי ממשיך ומפעיל את אתר משאל זה, כאילו שהוא עדיין מספק ייצוג אמין של הצבעות אינדיבידואליות תקפות.
מעבר לכך, העובדה שנציגי העירייה קובי ברטוב ונעמי צור משתמשים באופן פתוח במשאל אנונימי זה ככלי תקף לאפיון תמיכת קהילתנו בפרוייקט (כנגד העצומה המתועדת בקפדנות המונה כמעט 1000 חתימות עם כתובות ומספרי טלפון) היא מגוחכת ובעצם עשויה אף להיות פלילית.

מהעצומה שלנו, שהצגנו במרכזי קניות ומדלת לדלת (בהר הצופים, הגבעה הצרפתית, צמרת הבירה, גבעת המבתר ורמת אשכול) בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, ביניהם רוכבי אופניים,נהגי מוניות, נהגי אוטובוסים, ותושבים ממגוון רקעים חברתיים, דתיים ואתניים, לפחות 75% מהנשאלים מתנגדים לתכנית המוצעת ואלו שמקבלים אותה כפי שהיא נמנו כפחות מ–5%.

לאור המניפולציות על הערכת דעת הציבור, בידיעת המרכז הקהילתי המקומי ונציגי העירייה, אין עוד דרך להציב אמון בגורמים אלו, אלא בכך שהם יאפשרו לקולותנו להשמע באופן הגון ודמוקרטי.

ברצוננו להציב בפני אותם נציגי עירייה אתגר בהצעה שיאפשרו למשאל עם להתקיים, שבו יוכלו תושבי קהילותינו להביע את דעתם האמיתית לגבי הפרוייקט, דרך הצבעה בתנאים מבוקרים בזהירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה