אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום רביעי, 13 באפריל 2011

פגישה עם נציגי העירייה – שום התקדמות

היום התקיימה פגישה בין נציגי העירייה ותושבי הגבעה הצרפתית בסיור למשך הרחובות בהן תוכנית שבילי האופניים יושם, ולרוע המזל, ימשיך להתיישם. לפי תושבים אשר נכחו שם, הפגישה היתה כישלון מלא, ורק עמדה לשם מילוי הדרישה הביורוקרטית ל'שיתוף קהילתי'.

הסיור בשטח פורסם באופן לקוי לקהילת הגבעה הצרפתית, יחד עם אזהרות חמורות שרק אדם אחד מכל שכונה רשאי לבוא לפגישה. התוצאה היתה שרק כמחצית מהמשתתפים היו מקרב תושבי האיזור, בפגישה אשר היייתה אמורה לשרת את צרכיהם. המחצית השנייה הורכבה ממנהלי הפרויקט מהעירייה, עם נעמי צור וקובי ברטוב בראשם, יחד עם קבוצות אינטרס שהוזמנו לבוא כדי להשפיע על הדיון, במיוחד מקרב איגוד רוכבי האופניים. כאשר תושב שאל מדוע הם היו שמה כאשר הפגישה פורסמה כדיון בין תושבי הגבעה הצרפתית והעירייה, נציגי האיגוד אמרו שכרוכבי אופניים בירושלים, יש להם זכות לקבוע מה קורה בגבעה הצרפתית, ושאלו אשר מתנגדים לתוכניותיהם הנוכחיות לאיזור הם מיעוט אנוכי הרוצה לכפות את רצונו על אחרים.

לגבי לצרות נתיבי התנועה שנגרמה עקב הפרוייקט, עובדי העירייה אמרו שהתושבים יצטרכו ללמוד ולהסתגל. הם טענו שנהגי הגבעה הצרפתית נהנו מתנאים קלים ביותר ושעכשיו ייצטרכו לשנות את הדרך בה הם נוהגים ומתנהגים בצורה יום–יומית, ושכך גם האנשים היוצאים ממכוניותיהם לצידי הרחוב. הם דיברו על הכתבת 'שינוי חברתי' לקהילה ועל גרימתם לאמץ הרגלי נהיגה והליכה חדשים.

הם לא רצו להתעסק בעניין נהגים הבאים מחוץ לגבעה הצרפתית אשר לא תהיה להם הזדמנות 'להסתגל' קודם לשינויים אלו, ובצורה דומה, לא רצו להתעסק בעניין הולכי רגל מבוגרים אשר עכשיו מוצאים את חציית הרחוב כהרבה יותר קשה ומסוכנת מאז שהשינויים יושמו.

רוחבי אופניים גם כן יצטרכו לחוות תהליך שינוי ולמידה דרך מרכזים להכשרה, אשר כנראה יהיו בנויים בעתיד לשם מטרה זאת. אופניים בעיני העירייה הם סוג של כלי רכב אשר מצריך את אישור הרשויות לשימוש. הלכו הימים בהם ילדים רכבו על אופניים 'לכיף'.

נציגי העירייה התחבאו בצורה עקבית מאחורי 'הצמדותם' להנחיות משרד התחבורה לבניית מסלולי אופניים. לגבי הסכנות המאד ברורות ואמיתיות אשר ראו במשך הסיור, הם ענו מילולית שלפי דעתם, אם התוכניות מצייתות להנחיות המשרד, הן בטוחות ללא התחשב במראה השטח במציאות.

נציגי העירייה גם כן נתנו מספר הבטחות שוא מפוקפקות בניסיון לפייס תושבים ולמנוע דיון ממושך בעניינים בעיתיים במיוחד. עניין אחד היה העובדה ששבילי האופניים העוברים בתעלות מתמלאים באדמה, חול, עלים וזבל בתדירות גבוהה, הגורמת להם להיות מסוכנים לרוכבי אופניים. הם הבטיחו שהם יוודעו שהנתיבים ינוקו באופן סדיר. אולם, עקב האיכות הירודה של של פרויקט הבנייה של השביל, ודעותיהם של מומחים, ברור שאין להם את התקציב לקיים את התחייבות זאת. עוד עניין היה שהם יטפלו בצרכי הנכים באיזור על ידי בניית מעבר מוגבה החוצה את תעלת שביל האופניים ליד כל מקום חנייה של תושבים נכים. זה בבירור לא לוקח בחשבון את עזיבתם והגעתם של תושבים חדשים לשכונה, וזה מאד מוטל בספק שהם ייבנו מעבר כזה לכל תושב חדש בעל מוגבלות המגיע לאיזור הגבעה הצרפתית. בנוסף לכך, זה יהפוך את נתיב האופניים הלקוי לשביל מבלבל של עליות וירידות אין סופיות לרוכבי האופניים עצמם.

לסיכום, תושבי הגבעה הצרפתית היו מאד מאכזבים מהיחס שקיבלו היום. הם מרגישים שלא היו להם שותפים אמיתיים לדיון ושדאגות הבטיחות הרציניות שלהם הודחקו הצידה. מגוון בעיות בטיחותיות הוצגו, שבמצב רגיל היו דורשות שיקול מחדש של הפרויקט כולו. אך האחוז הגבוה ביותר של נציגים מטעם העיריה וקבוצות אינטרס אפשר את זה, שהבעיות המוצגות מצד התושבים נשמעו אחת–אחת, בודדו אחד מהשניה ולאחר מכן נופנפו אחת–אחת. לא נראית כוונה ממשית מצד העיריה להתמודד עם הבעיות הטמונות בפרויקט ככלל, אלא במקום זאת נראה רצון להוציא אותו לפועל מוקדם ככל האפשר, בלי התחשבות בהשלכות עבור תושבי המקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה