אם עוד לא חתמתם על העצומה נגד פרויקט שבילי האופניים בצורתה הנוכחית, בבקשה עשו זאת עכשיו דרך אתר העצומה. אם תרצו לייצור קשר עם עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים' מצאו אותם בדף הפייסבוק שלהם. אם תרצו לייצור קשר עם בעלי הבלוג, אנא כיתבו עליהם פה: frenchhillbalagan@gmail.com.

For the english site click here.

יום חמישי, 22 בספטמבר 2011

הפגנת עמותת תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים שהיה ב–21 לספטמבר 2011

אתמול בבוקר (יום רביעי ה–21 בספטמבר 2011), עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים'  ארגנה הפגנה נגד עבודות הסלילה של פרויקט שבילי האופניים הבלתי חוקי והתת–תיקני, אשר מסכן ואף פוגע בתושבי אזור הגבעה הצרפתית מאז התחלתו. עבודות הבנייה הבלתי–רצויות חזרו לגבעה הצרפתית מספר ימים קודם לכן ועוררו את התושבים להביע את התנגדותם.
תושבים מקומיים באו על מנת להפגין על כניסתו מחדש של פרוייקט שבילי האופניים המסוכן והבלתי חוקי לגבעה הצרפתית
ההפגנה התרחשה מסביב לצומת מעגל התנועה היושב בין רחוב לח''י בגבעה הצרפתית ושדרות צ'רצ'יל המובילות לאוניברסיטה העברית וביה''ח הדסה. כ–40 עד 50 מפגינים נכחו, הניפו שלטי מחאה וחילקו עלוני מידע לנהגים העוברים (אשר לרוב תמכו במפגינים).

המפגינים ייצגו את הדמוגרפיה המגוונת של האזור. ישראלים חילוניים ודתיים נכחו יחד עם נציגים מהקהילות הערביות והנוצריות של האזור. במיוחד היתה חשובה השתתפותם של חברים מקבוצות המושפעות בצורה החזקה ביותר ע''י הפרויקט הבלתי חוקי.

קודם כל, הפרויקט פוגע באופן חמור בנגישות כבישי השכונה ומהווה מכשול רציני לזקנים ונכים אשר השתתפו אתמול. למשל, ההפרדות הפיזיות של השבילים, אשר עומדות כ–20 ס''מ גובה עם רוחב של 50 ס''מ, מהוות מחסום מסוכן לפרטים מקבוצות אלו המנסים לחצות את הכביש או לצאת ממכוניתם החנויה (שלא לדבר על העובדה שהפרויקט גרם להצרה משמעותית של הרחוב, אשר לא השאירה שום מרחב בין מקומות החניה לתנועת הרחוב).

באותו זמן, נציגים מקהל היעד של הפרויקט, רוכבי אופניים, נכחו על מנת למחות נגד התכנון והיישום הגרוע של הפרויקט, אשר הפך את נסיעתם להרבה יותר מסוכנת ובעייתית מאשר היתה לפני עבודות הבנייה. למשל, בהתקרבות לצומת, שביל האופניים זורק את הרוכבים אל תוך תנועת הרחוב בצורה חדה. זה במיוחד מסוכן לנוכח העובדה שהמכוניות החנויות המפרידות בין שביל האופניים לרחוב מסתירות את הרוכבים והמכוניות זה מי זה. עקב כך שני הצדדים אינם מוכנים לפגישתם הפתאומית באותו מרחב.


ההפגנה נחשבה עד כדי כך מוצלחת ע''י העמותה, שהם מתכננים הפגנה נוספת ביום ראשון הקרוב ב–8:15 בבוקר (ה–25 לספטמבר). המפגינים ייפגשו ברחוב לפני מלון דן ירושלים (לשעבר ההייאט) ויצעדו למטה למעגל התנועה.

 רוכבי אופניים מקומיים יצאו כדי למחות נגד תנאי הרחוב המסכנים אותם, אשר נוצרו ע''י הפרויקט והפכו את מסלולם ליותר בעייתי מאשר היה לפני תחילת העבודות 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה