ביום שישי האחרון התפרסם בעיתון 'ידיעות ירושלים' חדשות לגבי תאונתו המצערת של נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, כאשר ניסה לרכוב בשבילי האופניים בקרבת המקום. מסתבר שנתפסה דוושת האופניים של פרופ' בן ששון (שהוא רוכב מנוסה) באחד ממעקי השביל הגבוהים. מקורים רבים (הכוללים בין היתר בלוג זה) כבר הזהירו את העירייה שמעקי השביל, אשר גובהם נע בין 15 ל–20 ס''מ, מהווים סכנה ממשית לרוכבי אופניים ואינם עומדים בהנחיות משרד התחבורה אשר מגביל אותם ל–5 ס''מ.
תוך כדי התעלמות מעניין סיכון המעקים, ענתה בעירייה: ’שבילי האופניים נמצאים כרגע בשלבי עבודה וטרם הסתיימו עבודות הביצוע, כמו כן שבילים אלו עדיין לא נמסרו לעיריית ירושלים ולא מומלץ לנסוע בהם עד לסיום ביצוע העבודות. יש לציין ששבילי האופניים מבוצעים בהתאם להנחיות משרד התחבורה והמשטרה. אגף התושי''ה יבחן הוספת אמצעי הכוונה באזור.' נוצר הרושם שהעירייה מנסה להטיל את האשמה על נשיא האוניברסיטה. אולם, כל עובר אורח יכול לראות שמרבית שבילי האופניים באזור, כולל הקטע בו נסע פרופ' בן–ששון, גמורים מבחינה מבנית. 'עבודות הביצוע' שטרם הסתיימו הן הוספת שילוט תיקני וצבע בשבילים. כנראה שהעירייה מרגישה שהשבילים בטוחים לגמרי, אחרת הם היו מציבים שלטים והודעות אשר היו מודיעים לרוכבי האופניים לא לנסוע בהם. רק עכשיו אחרי שכבר קרתה תאונה, מתחילה אגף התושי''ה לחשוב על הוספת ’אמצעי הכוונה' באזור.
קטע השביל בו נסע נשיא האוניברסיטה. עבודות הבניה של השביל סוימו מזמן. אין שילוט המזהיר אנשים לא לרכוב בשביל. |
הצד השני של אותו שביל. גם פה עבודות הבניה סוימו, וגם פה אין שלטים או אזהרות המודיעות לאנשים אחרת. |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה